علت روشن نشدن پکیج گلدیران چیست
علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج گلدیران چیست؟
گرم نشدن آب مصرفی یکی از مشکلات اساسی است که ما را در انجام بسیاری از کارها لنگ میگذارد. در ادامه چند نمونه از علتهای گرم نشدن آب مصرفی در پکیج را بیان خواهیم کرد:
دودکش نامناسب
کم بودن ارتفاع شعله
فشار نامناسب آب سرد ورودی به پکیج
اشکال در لوله کشی آب مصرفی ساختمان
نامناسب بودن قطر شلنگ گاز ورودی به پکیج
تنظیمات نامناسب درجه حرارت آب گرم مصرفی
فشار نامناسب گاز ورودی به پکیج که ممکن است فشار کم یا زیاد باشد
عدم تنظیم فشار سیکل گرمایشی پکیج، فشار میبایست روی 1.5 بار تنظیم گردد.
کیپ شدن فیلتر صافی شیر اهرمی یا شیر پیسوار. اگر یکی از شیرهای آب منزل این مشکل را داشته باشد و نوع شیر اهرمی باشد، این امکان وجود دارد که ایراد از شیر آب منزل باشد.
نصب جا به جای شلنگ آب سرد و گرم مصرفی با یکدیگر. البته این مورد در بدو نصب میتواند رخ دهد و در صورتی که مدتی از نصب دستگاه گذشته باشد نمیتواند از این ایراد باشد.
زمانیکه که مشکل ناشی از هرکدام از این موارد باشد نیاز است که برای رفع ایراد آن و اینکه دستگاه با مشکلات جدی تر رو به رو نشود حتما به تکنسینهای متخصص گلدیران اطلاع دهید تا در محل مراجعه کنند و مشکل پکیج گلدیران شما را رفع کنند.
علت سوختن پمپ پکیج گلدیران چیست ؟
اینکه چرا پمپهای پکیجها خراب میشوند بستگی به مدل پمپ، پکیج، نحوه نصب پکیج و طرز استفاده از پکیج دارد. در زیر علت این مشکلات ذکر شده است:
بدون آب کارکردن پمپ
نصب پکیج بدون صافیهای سیستم برگشت شوفاژ
در صورتی که مشکل ناشی از موارد بالا باشد نیاز است که برای رفع ایراد و چک کردن دقیق و کامل دستگاه تکنسینهای حرفهای و متخصص برای تعمیر پکیج شما مراجعه کنند.
عملکرد پمپ در پکیج های گلدیران چیست ؟
عملکرد پمپ در پکیج تک مبدله :
مادامی که پکیج در حالت تابستانه باشد، پمپ همواره خاموش میباشد و درحالت زمستانه نیز زمان استفاده از آب گرم مصرفی پمپ خاموش میباشد و زمان استفاده از سیستم گرمایشی پمپ روشن میشود.
در پکیج دو مبدله :
پمپ همواره در مدار بوده و روشن میباشد. در حالت تابستانی با باز کردن شیر آب پمپ شروع به کار میکند.
توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمیشود بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را برای پکیج شما به همراه خواهد داشت.
نه به تعمیرکار غیرمجاز
چرا به هیچ وجه نباید سراغ تعمیرکاران غیرمجاز برویم؟
قطعات غیر استاندارد
از قطعات و لوازم غیر استاندارد برای تعمیر دستگاه شما استفاده میکنند.
بی اطلاعی از مهارت تعمیرکار
از مهارت نفر تعمیر کار و اینکه آیا آموزش های لازم را گذرانده یا خیر اطلاعی ندارید.
نبود مرجع رسیدگی
در صورت بروز مشکل مرجع معتبری جهت درخواست رسیدگی و یا جبران خسارت ندارید.
هزینه های غیر استانداردی
به دلیل در جریان قرار نگرفتن در روند تعمیر دستگاه، هزینه های غیر استانداردی را از شما طلب خواهند کرد.
اطلاعات مورد نیاز برای استفاده و رفع عیب دستگاه
علت نشتی آب در پکیج گلدیران چیست؟
پکیجها چه از نوع تک مبدله و چه از نوع دو مبدله چه از نظر حجم و چه از نظر اندازه به دلایل زیر ممکن است دچار آبریزی شود. نحوه برطرف کردن نشتی پکیجها را در ادامه توضیح خواهیم داد.
آیا پکیج شما نیاز به تعمیرات دارد؟
از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
عواملی ممکن است باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی در پکیج باشد که ما به تعدادی از آنها در ادامه اشاره میکنیم.
کم بودن فشار گاز منزل و یا بالا بودن فشار گاز
تنظیم نامناسب درجه حرارت آب بهداشتی و آب سیستم گرمایشی
استفاده از پمپ فشار در ساختمان منزل که دراین حالت بدلیل نوسان پمپاژ آب توسط پمپ، آب مصرفی مدام سرد و گرم میشود
کیپ شدن فیلتر صافی شیر اهرمی یا شیر پیسوار. اگر یکی از شیرهای آب منزل این مشکل را داشته باشد و نوع شیر اهرمی باشد، این امکان وجود دارد که ایراد از شیر آب منزل باشد
نوسان فشار اب منزل، به عبارتی هر عاملی میتواند سبب کاهش فشار آب ورودی به پکیج جهت روشن شدن شعله گردد و اگر فشار آب ورودی پایین باشد ممکن است شعله مناسبی تشکیل نگردد
برای اینکه از رفع ایراد و عدم بروز مشکل جدی خیالتان راحت شود، به تکنسینهای حرفهای و متخصص گلدیران برای چک و تعمیر پکیج گلدیران خود اطلاع دهید.
خطای e3 پکیج گلدیران
علت کم بودن فشار آب گرم پکیج گلدیران نسبت به آب سرد مصرفی چیست ؟
برای اینکه متوجه بشویم چرا فشار آب گرم نسبت به آب سرد پایین آمده، مواردی را که در ادامه بیان میکنیم را بررسی کنید. عواملی که ممکن است موجب ایجاد این مشکل گردد به شرح زیر میباشد :
اگر این مورد فقط در یکی از شیرهای آب منزل بود احتمالا ایراد از شیر آب میباشد
در صورتیکه فیلتر سختی گیر آب در مسیر آب شهر ورودی قرار گرفته باشد، ممکن است بدلیل کیپی آن، فشار آب ورودی به پکیج شکسته شود. در صورتی که فیلتر در مسیر آب شهر قرار نگرفته باشد احتمال دارد مبدل رسوب گرفته باشد. البته این مورد در صورتیکه مدتی از نصب دستگاه گذشته باشد ممکن است رخ دهد و در دستگاهی که تازه نصب شده است نمیتواند ایراد از مبدل باشد.
اگر برای رفع این مشکل در پکیج خود تمایل به مراجعه تکنسین دارید تا دستگاه شما را کاملا چک و رفع ایراد کنند، بهترین کار ثبت درخواست تعمیرات پکیج گلدیران جهت مراجعه تکنسینهای حرفهای میباشد.
خطای E1 : مشکل عدم تشکیل شعلهی پکیج
خطای HE : مشکل آنتی فریز
خطای E7: مشکل سنسور تشخیص دمای آب مدار گرمایشی پکیج
برای مشاهده علل بروز این خطاها در پکیج گلدیران، کافیست در قسمت خطاهای متداول دستگاه علل آن را چک کنید.
آیا تغییر رنگ و بو گرفتن آب مصرفی مربوط به پکیج گلدیران است؟
گاهی از ما سوال میشود که اگر آب منزل رنگ و بوی آن تغییر کند مربوط به پکیج است؟ ما در ادامه به این سوال شما پاسخ میدهیم.
در صورتی که آب سرد منزل نیز بوی نامطبوع می دهد، ایراد از پکیج نیست. در صورتی که فقط آب گرم خروجی از پکیج بوی نامطبوع میدهد دستگاه از سوی تکنسین متخصص ما باید چک شود.
علت گرم نشدن رادیاتورهای پکیج گلدیران چیست ؟
گاهی اوقات پیش میآید که رادیاتور شوفاژ گرم نمیشوند و یا قسمتی سرد و قسمتی گرم هستند. بهتر است بدانیم که منشا بروز این ایراد از کجاست؟ در ادامه این مطلب از دلایل و علت گرم نشدن رادیاتور شوفاژ مطلع خواهید شد .
پس از روشن کردن پکیج و بازکردن رادیاتور شوفاژ و راه اندازی آنها، اگر رادیاتورهای شوفاژ گرم نشوند چند علت میتواند داشته باشد.
جنس ضعیف شوفاژها
کمبود آب در مدار گرمایش
نامناسب بودن دودکش پکیج
ایراد در سنسور مدار گرمایش یا نقص در تشخیص میزان گرمایش
کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به مساحت و درخواست گرمایشی ساختمان
باز نبودن کامل شیرهای رفت و برگشت رادیاتور یا شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج
ایراد در نحوه لوله کشی مدار گرمایش مانند طول زیاد و سایز نامناسب لوله و پیچ در پیچ بودن لوله کشی
کوتاه بودن ارتفاع شعله که میتواند به علت کمبود فشار گاز ساختمان یا تنظیم نبودن شیر ماژوله گاز باشد
وجود هوا در مدار رادیاتورها: در سمت مخالف شیر رادیاتور شیری وجود دارد. آن را با پیچ گوشتی دو سو یا آچار مخصوص هواگیری باز کنید، تا آنجایی که فقط آب بدون هوا از رادیاتور خارج شود
ایرادهای به وجود آمده در دستگاه پکیج بهتر است حتما با مشاوره کامل یا بررسی حضوری تکنسین متخصص آن چک شود. اگر منشا ایراد در هر یک از موارد ذکر شده بالا باشد، بهتر است وقت را تلف نکنید و ثبت درخواست تعمیرات پکیج گلدیران را ثبت کنید.
آیا پکیج شما نیاز به تعمیرات دارد؟
از تکنسینهای گلدیران راهنمایی بگیرید .
سوراخ شدن مبدل
خرابی اتصالات داخلی پکیج
شکستگی دستگاه سختی گیر
پمپ پکیج دچار نشتی شده است
شیرپرکن دستگاه دچار نشتی شده است
سوراخ شدن یا ترک خوردن یکی از مبدلها
ترکیدن لوله یا هر کدام از اتصالات درون دستگاه
اتصالات زیر پکیج به درستی آب بندی نشده است
از مهمترین عوامل نشتی آب در پکیج عدم آب بندی صحیح اتصالات زیر پکیج میباشد
خراب بودن شیلنگهای آبی که به دستگاه متصل هستند و یا شیلنگهایی که به شیرآلات و اتصالات مورد استفاده قرار میگیرد
نصب نامناسب. در هنگام نصب پکیج باید علاوه بر شیلنگهای پیسواری که به خود پکیج نصب میشوند، اتصالات دیگر از قبیل سختی گیر، زانو، چپقی و… را هم در قسمت زیر دستگاه به درستی متصل کنند و همه اتصالات را عایق بندی کنند، تا بعد از نصب دچار نشتی آب نشود.
در صورتی کهنشتی آب در پکیج بر اثر نشتی از قسمت اتصالات دستگاه باشد، باید کلیه اتصالات را بررسی کرده و با بستن شیر ورودی و خروجی، میتوانید محل نشتی را تعمیر کنید. در مواقعی که نشتی زیاد است لازم است تا شیر ورودی ساختمان نیز بسته شود و قطعه معیوب تعمیر گردد.
لازم بذکر است در مواردی که ایراد از اتصالات باشد میتوانید ایراد را برطرف نمایید و در مواردی که ایراد نشتی از قسمت های داخلی پکیج باشد می بایست حتما در محل، تکنسین متخصص برای تعمیر پکیج گلدیران مراجعه کنند
پکیج گلدیران
چگونه فشار آب پکیج گلدیران را بالا ببریم؟
برای بالا بردن فشار آب پکیج مواردی را در ادامه بیان میکنیم را انجام دهید. لازم به ذکر است که پکیج باید فشاری در حد 1 تا 1.5 بار در مدار آب شوفاژ داشته باشد تا دستگاه بتواند عملکرد درستی داشته باشد.
اگر درجه یا گیج روی پکیج از 0.6 بار کمتر شود پرشر سوییج آب مدار را باز میکند که در این صورت پکیج خطای کمبود آب در مدار را میدهد.
برای بالا بردن فشار آب پکیج چه کاری باید انجام شود؟
ابتدا شیر پر کن که در زیر پکیج قرار دارد را باز میکنیم.
اجازه میدهیم گیج شروع به حرکت کند و تا رسیدن عقربه گیج به روی عدد 1.5 بار صبر میکنیم.
زمانی که فشار به 1.5 بار رسید شیر پرکن را میبندیم.
پکیج را ری استارت میکنیم و پکیج شروع به کار میکند. در این مرحله پکیج به فشار آب بالاتر میرسد.
دقت داشته باشید که اگر شیر پرکن را دیر تر ببندید یا باز بگذارید به محض اینکه فشار به 3 بار برسد شیر اطمینان یا شیر سه بار عمل کرده و آب از زیر پکیج خالی میشود.
شیر پر کن در زیر پکیج قرار دارد و معمولا به رنگ سیاه یا آبی میباشد که در جهت عقربههای ساعت بسته میشود و خلاف آن باز میشود.
در نهایت اگر موفق به انجام این اقدامات نشدید یا مشکل دستگاه شما برطرف نشد، میتوانید از متخصص گلدیران کمک بگیرید.
علت صدای زیاد در پکیج چیست ؟
گاهی امکان دارد صداهای غیر عادی و زیادی از پکیج خود بشنوید که این موضوع میتواند ناشی از عوامل زیر باشد.
فن دستگاه
ایراد از پمپ
خراب بودن شیر ماژوله
برد (صدای سوت کوتاه بدهد)
محیط نامناسب نصب پکیج
استفاده از رادیاتورهای نا مرغوب
خراب بودن برخی از اورینگها و واشرها
وجود هوا در مدار گرمایش که میبایست رادیاتورها و پکیج هواگیری شود
فشار نا مناسب گاز، که در این حالت اگر صدای انفجاری در لحظه تشکیل شعله میدهد فشار گاز کم گردد.
شیلنگ های خرطومی استفاده شده زیر پکیج، بیشترین صدا مربوط به اولین لوله که در مسیر پمپ دستگاه قرار گرفته است می باشد که دراین حالت میتوان با بستهای کمری شلنگها را ثابت کرد.
در صورتی که نگرانِ علت صدای زیاد پکیج خود هستید و مشکل برطرف نشد، نیاز است که درخواست تعمیرات پکیج خود را ثبت کنید تا در نزدیکترین زمان تکنسینهای متخصص گلدیران مراجعه کنند.
آیا پکیج شما نیاز به تعمیرات دارد؟
از تکنسینهای متخصص گلدیران راهنمایی بگیرید.
علت روشن نشدن پکیج چیست ؟
روشن نشدن پکیج علل زیادی میتواند داشته باشد. اولین قدم برای رفع این مشکل این است که پکیج را مجددا راه اندازی کنید. یعنی پکیج را خاموش نموده و دو شاخه آن را از پریز جدا نموده و مجددا وصل و روشن نمایید. اما اگر با راه اندازی مجدد پکیج درست نشد، ما تمام عللی که منجر به روشن نشدن پکیج میشود را دراینجا توضیح خواهیم داد. اگر مشکل پکیج جدی باشد، ممکن است نیاز به یک متخصص هم پیدا کنید. اما اکثر مشکلات مربوط به پکیج توسط خودتان و با کارهای سادهای نظیر هواگیری حل خواهد شد. همچنین نسل جدید پکیجها مجهز به نمایشگر خطا هستند و میتوانید با خواندن خطایی که روی صفحه ظاهر شده مشکل آن را بفهمید.
مواردی که ممکن است سبب روشن نشدن پکیج گردد بصورت زیر میباشد:
خرابی سنسور دود
خراب بودن دوشاخه و یا پریز برق
لولهها و رادیاتورها هوا گرفته است
لولهها و مبدلهای حرارتی پکیج رسوب گرفته است که میبایست اقدام به سرویس پکیج گردد
در صورتی که از محافظ برق استفاده میشود، ممکن است محافظ دچار ایراد شده باشد که میبایست دستگاه بدون محافظ تست شود
عدم وجود آب کافی در مدار گرمایشی که میبایست توسط شیر پرکن اقدام به پر کردن سیستم از آب نموده تا به فشار 1.5 بار برسد
گرم شدن بیش از حد پکیج. بنا به دلایل بسیاری ممکن است پکیج بیش از اندازه گرم شود. در این حالت دستگاه به صورت خودکار خاموش میشود. گرم شدن پکیج یک مشکل پیچیده است و دلایل متعددی میتواند داشته باشد
دودکش پکیج ایراد دارد، اگر به هر علتی گازهای حاصل از محصولات احتراق نتوانند به راحتی به خارج هدایت شوند، ممکن است به علت سایز و یا ارتفاع نامناسب و یا گرفتگی مسیر دودکش باشد. پکیجها مجهز به سنسورهایی هستند که در صورت تجمع دود، دستگاه را فورا خاموش میکنند و چنانچه دستگاه را روشن کنید، پس از مدتی کار کردن مجدد به صورت خودکار خاموش میشوند
دیگرعلت روشن نشدن پکیج، هوا گرفتن پکیج است که ممکن است مقدار هوای موجود در لولهها و شوفاژهای شما آنقدر زیاد شده باشد که امکان انتقال آب گرم از پکیج به شوفاژها برای دستگاه مقدور نباشد. در این حالت، پکیج به صورت خودکار خاموش میشود و با ریست کردن پکیج و تنظیم فشار آب مخزن هم مشکل حل نمیشود. ابتدا همهی شوفاژها را هواگیری نماید، اگر مشکل بازهم باقی بود، احتمالا پمپ دستگاه دچار ایراد شده است و به جای آب، هوا را به لولههای پکیج پمپاژ میکند
الکترود تشخیص شعله یا همان الکترودهای جرقه زن پکیج خوب عمل نمیکنند. پکیج برای آنکه بفهمد گاز ورودی به دستگاه به صورت صحیح در حال سوختن است، از یک الکترود استفاده میکند. اگر این الکترود دچار مشکل شود یا فاصلهی الکترود با شعلهی آتش در اثر گرما زیاد شده باشد، پکیج به صورت خودکار خاموش میشود و دیگر روشن نمیشود. با یک انبر دست کمی الکترود را به آرامی به شعله نزدیک کنید، اگر مشکل حل نشد، یا الکترود خراب شده است و یا مشکل از آن نیست.
برد ویا IC پکیج دچار مشکل شده است. چنان چه همهی حالتهای فوق را بررسی کردید و علت روشن نشدن پکیج را نیافتید و دستگاه پکیج شما همچنان کار نمیکند، احتمال دارد سیستم مرکزی و برد دستگاه دچار ایراد شده باشد .
درصوتیکه ایراد برطرف نشد و ناشی از هر یک موارد بالا باشد احتیاج است کار را به کاردان آن بسپارید و پکیج گلدیران توسط متخصص ما چک شود.
آیا پکیج گلدیران شما نیاز به تعمیرات دارد؟
از تکنسینهای متخصص گلدیران راهنمایی بگیرید.
راه های جلوگیری از یخ زدن و علل یخ زدگی پکیج در زمستان
گاهی ممکن است در فصل زمستان برای مدت زیادی از پکیج استفاده نکنید. در این حالت ممکن است دستگاه دچار یخ زدگی شود. به خصوص پکیجهایی که در فضای خارجی نصب میشوند.
یخزدگی پکیج در زمستان میتواند علل مختلفی داشته باشد، ولی میتوان این مشکل را به دو صورت حل کرد.
شیر گاز را بصورت باز نگهدارید و دوشاخه دستگاه را متصل به پریز برق بگذارید. بیشتر پکیجها دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که از یخ زدگی سیستم جلوگیری میکند. با خواندن دفترچه راهنمای پکیج خود میتوانید از وجود این سیستم در دستگاه خود مطمئن شوید.
به سیستم شوفاژ ماده ضد یخ زدگی مخصوص رادیاتور را اضافه نمائید. برای پرهیز از آسیب دیدن پکیج، از ضد یخ اتومبیل استفاده نکنید.
لازم بذکر است در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی میبایست آب مدار گرمایشی پکیج را تخلیه نمایید .
البته برای راهاندازی پکیج در فصل سرد زمستان میتوانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید تا بدون دردسر و هزینه خودتان این کار را انجام دهید.
شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه میتوان تخلیه را انجام داد؟
در این حالت باید تخلیه آب گرم مصرفی را از سیستم خارج کرد. برای اینکار ابتدا شیر آب سرد ورودی به دستگاه را بسته و یکی از شیرهای آب گرم بهداشتی، ترجیحا پایین ترین شیر (شیر سرویس بهداشتی) را باز نمائید. سپس شیر پرکن آب دستگاه که در زیر پکیج است را باز نموده، تا تمامی آب مدار گرمایشی از طریق پایینترین شیر تخلیه گردد. لولههای اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق کنید.
راههای جلوگیری از یخ زدگی لوله های زیر پکیج گلدیران
در صورتی که پکیج بیرون از منزل در بالکن نصب شده است و دچار یخ زدگی شده، لازم است به وسیلهی سشوار شلنگ آب مصرفی ورودی را گرم نمایید تا یخ زدگی لوله برطرف گردد.
علت استشمام بوی گاز و دود یا خروج بخار از پکیج چیست ؟
اگر بوی گاز را اطراف پکیج و یا هر جای خانه حس نمودید، گاز پکیج را سریعاً قطع کنید. بوی گاز هشداری برای نشان دادن نشت گاز میباشد که سریعاً باید عیب یابی و تعمیر شود .بیتوجی به نشت گاز میتواند منجر به انفجار و آتشسوزی شود.
اولین اقدام شما قطع گاز به تمام لوازمی است که از گاز استفاده میکنند و دارای شعله باز هستند. پکیج مهمترین آنها است. بعد از آن بایستی درخواست تعمیرات پکیج را ثبت کنید یا با مرکز گلدیران تماس بگیرید تا نسبت به پیدا کردن محل نشتی و تعمیر آن اقدام کنند.
دقت کنید وقتی اطراف یا داخل پکیج بوی گاز را احساس کردید باید گاز پکیج را قطع کنید. هر نشتی گازی، در هر جای خانه، ممکن است با شعله و جرقهی پکیج منجر به انفجار و آتشسوزی شود.
برای قطع کردن گاز پکیج این مراحل را انجام دهید تا این کار با امنیت انجام شود.
فضای اطراف پکیج را خالی کنید تا به شیلنگ و شیر گاز دسترسی داشته باشید.
شیلنگ گازی که به پکیج میرود را دنبال کنید تا شیر گاز را پیدا کنید. این شیر روی پکیج قرار ندارد. بلکه در انتهای شیلنگ گاز قرار داشته و مستقل از پکیج است. شیر گاز ممکن است ظاهر متفاوتی بسته به اینکه پکیج کی و توسط چه کسی نصب شده، داشته باشد. شیرهای گاز متداول از نوع اهرمی با دسته نارنجی رنگ هستند که به فاصله کمی با پکیج نصب میشوند. دقت کنید که گاهی اوقات اگر پکیج توسط افراد غیرحرفهای نصب شده باشد، شیر گاز ممکن است نصب نشده یا دورتر از پکیج نصب شده باشد. اگر شیر قطع گاز را کلا پیدا نکردید، تنها گزینه برای قطع گاز، شیر اصلی گاز خانه یا شیر گاز کنار کنتور گاز است.
اهرم یا دسته شیر را آنقدر بچرخانید تا متوقف شود. شیر گاز زمانی بسته است که بین دسته و لوله گاز زاویه 90 درجه داشته باشد.
مطمئن شوید که پکیج قطعا خاموش شده است. برای این کار، تنظیمات دمایی را روی جعبه کنترل تغییر دهید و ببینید که شعلهایی روشن نمیشود.
با شرکت گاز رسانی تماس بگیرید تا برای بررسی نشتی گاز مراجعه کنند.
اگر همچنان بعد از قطع گاز پکیج بوی گاز را احساس میکنید، باید شیر اصلی گاز بعد از کنترل گاز را هم قطع کرده و با شرکت گاز تماس بگیرید. اگر بوی کمی احساس میکنید جای نگرانی نیست ولی اگر بو شدید است، پنجرهها را باز و شما و خانوادهتان باید از خانه خارج شوید تا زمانی که تکنسینهای شرکت گاز رسیده و مساله را برطرف کنند.
اغلب مواقع، تکنسینها به سادگی منشاء نشتی گاز را پیدا میکنند. اکثرا این نشتی از اتصالات بین لولهها یا جایی که شیلنگ به لوله گاز وصل میشود، است. در این مواقع رفع مشکل چند دقیقه بیشتر زمان نمیبرد یعنی فقط باید اتصالات سفت و محکم شود. روش قدیمی برای بررسی نشتی گاز استفاده از محلول آب و صابون است که اتصالات را با آن آغشته میکنیم و تشکیل حباب نشاندهندهی نشتی گاز است.
تعمیر پکیج گلدیران
علت نشت دود از پکیج چیست ؟
نشت دود به داخل منزل به دو صورت باعث آسیب زدن به بهداشت محیط و مصرف کنندگان میشود.
نشت منواکسید کربن که از احتراق ناقص گاز بوجود میآید.
کاهش اکسیژن موجود در محیط اتاق و منزل
به این منظور برای جلوگیری از نشت دود حاصل از احتراق در وسایل گاز سوز ازجمله پکیج دیواری، مقررات و استانداردهایی تعیین میشود، که در صورت رعایت آنها خطر نشت دود به فضای اتاق به کمترین مقدار خود میرسد. علاوه بر رعایت این قوانین وجود سنسور دود، سیستم ایمنی کنترل خروج صحیح دود و همچنین سیستم کنترل عملکرد صحیح فن وجود دارد.
این سنسورها با تشخیص عملکرد ناصحیح پکیج دیواری، وجود خطا در سیستم را تشخیص داده و ایمنی را برای مصرف کننده پکیج دیواری فراهم میآورند.
چرا نباید بابت تعمیر پکیج گلدیران نگران باشیم ؟
اگرچه همهی پکیجها ممکن است خراب شوند، اما پکیج گلدیران با برخورداری از پشتیبانی گلدیران یک مزیت بزرگ در اختیار دارد. تمام مشکلات پکیج شما در گلدیران به سادگی تعمیر خواهد شد. فرقی نمیکند پکیج شما چه مدلی باشد.
ما در مقاله چگونه به بهترین شکل از پکیج گلدیران خود نگهداری کنیم؟ راهکارهایی را برای نگهداری و استفاده بهتر از پکیج شما بیان کردهایم.
یک توصیه: اگر به فکر خرید پکیج هستید، بهتر است برای مواجه نشدن با چنین مشکلاتی که در این مقاله به آن پرداختیم پکیجتان را از مراکز فروش معتبر، همراه با گارانتی بخرید. هر پکیج ممکن است به هزاران دلیل مختلف دچار اشکال شود؛ اما اگر در هنگام خرید به گارانتی معتبر محصول دقت کنید، کارتان در این مواقع خیلی راحتتر است. پس از خرید می توانید برای نصب دستگاهتان در قسمت نصب درخواست خود را به راحتی انجام دهید.
راهکارهای جلوگیری از مشکلات احتمالی پکیج
برای استفاده از پکیج به طوری که همیشه کارکردی طبیعی داشته باشد و کمتر دچار ایراد شود، رعایت برخی نکات ضروری است. در اینجا برخی از مهمترین اصول به شما گفته میشود. در نظر داشته باشید در صورتی که از پکیج گلدیران استفاده میکنید ممکن است مدل دستگاه شما مدل پرستیژ و یا مدل پایونیر باشد. در نوع پرستیژ پنل تنظیمات دیجیتالی و در دستگاه پایونیر به شکل سه سلکتور ( اهرم گردان ) مکانیکی است.
پکیج گلدیران
توجه به تنظیمات دمای آب مصرفی پکیج گلدیران
این تنظیمات مربوط به درجهی گرمایش آب بهداشتی ( آب مصرفی ) میباشد. بازهی انتخابی برای گرمایش آب مصرفی 35 تا 60 درجهی سانتی گراد است. پیشنهاد ما این است که دمای آب مصرفی را بر روی درجهی 50 تنظیم نمایید تا مناسبترین میزان گرمایش را داشته باشید.
نحوهی انجام تنظیمات آب مصرفی در پکیج پرستیژ گلدیران
برای تنظیم دمای آب مصرفی، سلکتور سمت راست دستگاه را بر روی گزینه ی function قرار دهید.
سپس با کلید set که سمت چپ پنل پکیج قرار دارد حالت SET01 را انتخاب کنید.
در این حالت با کلیدهای مثبت و منفی واقع در سمت راست پنل تنظیمات، دمای آب مصرفی را بین 35 تا 60 درجهی سانتی گراد تنظیم نمایید. دمای پیشنهادی50 درجهی سانتی گراد میباشد.
پکیج پرستیژ گلدیران
نحوهی انجام تنظیمات آب مصرفی در پکیج پایونیر گلدیران
سلکتور سمت راست مربوط به تنظیمات آب مصرفی ( از 35 تا 60 درجه ) است و علامت شیر آب مصرفی دارد .
پکیج پایونیر گلدیران
علامت منفی این اهرم دمای 35 درجه و علامت مثبت دمای 60 درجه است. شما میتوانید دمای آب مصرفی را در این بازهی حرارتی تنظیم نمایید.
ولوم پکیج گلدیران
برای آگاهی از باقی تنظیمات و کلیدهای پنل دستگاه بهتر است به دفترچه راهنمای پکیج گلدیران مراجعه نمایید.
2. توجه به تنظیمات فشار بار پکیج گلدیران
داخل دستگاه پکیج لازم است میزانی آب وجود داشته باشد تا به واسطهی آن گرمایش آب رادیاتورها و آب مصرفی تامین شود. این بخش از آب ذخیره شده، آب مصرفی شیرهای منزل نیست بلکه به صورت غیر مستقیم گرما را به آب بهداشتی منتقل میکند. میزان آب داخل دستگاه نباید از حد استاندارد کمتر باشد. میزان آب بر اساس فشار وارده بر کلید تشخیص فشار آب، سنجش میشود. بر این اساس فشار آب مشخص میکند که میزان آب داخل پکیج کافی است، یا نیاز است میزان بیشتری آب داخل پکیج پر شود. فشار استاندارد پکیج 1.5 Bar میباشد. فشار نباید از 1.5 کمتر و حتی بیشتر باشد. هر دو حالت عملکرد پکیج را با مشکل مواجه میکند. فشار پایین باعث عدم کارکرد پکیج و خطای E4 میشود. فشار بالا نیز باعث سرازیر شدن آب اضافی از قسمت شیر اطمینان پکیج میشود. برای تنظیم فشار پکیج گلدیران راهنمای زیر را مطالعه نمایید.
بالا بردن فشار پکیج گلدیران
در صورتی که فشار پکیج شما پایین تر از 1.5 قرار گرفته است احتمالا با نمایش ارور E4 از کار میافتد. برای تنظیم فشار به روش زیر عمل نمایید:
توجه داشته باشید که شیر ورودی آب پکیج باز باشد. این شیر دومین لوله از سمت راست است و معمولا در مسیر آن فیلتر سختی گیر آب قرار میگیرد.
در زیر پکیج "شیر پرکن" قرار دارد. در بیشتر مدلها سمت چپ و در معدودی از مدلها سمت راست قرار گرفته است. شیرپرکن را بر خلاف جهت عقربههای ساعت باز کنید و پس از اینکه فشار بر روی درجهی 1.5 بار تنظیم شد آن را ببندید.
فشار پکیج گلدیرانفشار پکیج
نکته:
در صورتی که فشار پکیج بالا نرفت به موارد زیر توجه داشته باشید:
ممکن است فشار آب منزل پایین باشد؛ بنابراین مدت زمان بیشتری منتظر باشید تا فشار تنظیم شود و یا زمان دیگری که فشار آب بالاتر است اقدام به تنظیم سیکل پکیج نمایید. دستگاه را لحظهی آبگیری بر روی حالت زمستانی قرار دهید.
فشار آب پکیج گلدیرانتنظیم سیکل پکیج گلدیران
برای مشاهدهی پنل تنظیمات به طور کامل، میتوانید دفترچه راهنمای پکیج گلدیران را مطالعه نمایید.
در صورتی که فشار به هیچ عنوان بالا نمیرود، لازم است پکیج توسط کارشناس متخصص بررسی شود. در صورتی که فشار پکیج دائم پایین میآید ممکن است از لولهی رادیاتورها و یا از اتصالات زیر پکیج نشتی وجود داشته باشد و لازم است سریع تر رفع شود.
پایین آوردن فشار پکیج گلدیران
در صورتی که فشار بالا برود امکان سرازیر شدن آب پکیج از شیر اطمینان وجود دارد. بنابراین بهتر است شما زودتر اقدام نمایید و فشار را کاهش دهید. مراحل کاهش فشار پکیج بدین ترتیب است:
پکیج را با سلکتور (اهرم گردان) تنظیمات روی پنل خاموش نمایید.
شیر اصلی آب سرد ورودی به پکیج را ببندید. (دومین لوله از سمت راست)
یکی از شیرهای آب گرم منزل را باز کنید. ترجیحا شیر آبی را باز کنید که در سطح پایینتری قرار گرفته باشد.
شیرپرکن زیر پکیج را خلاف جهت عقربههای ساعت باز کنید.
به عقربهی فشارسنج توجه کنید و زمانی که فشار به 1.5 bar رسید، شیر پرکن را ببندید.
شیر اصلی آب سرد ورودی به پکیج را باز کنید.
پکیج را با سلکتور(اهرم گردان) روی پنل تنظیمات روشن نمایید.
درصورتی که فشار پکیج کاهش نیابد لازم است دستگاه از سوی کارشناس بررسی شود .
نکته:
توجه داشته باشید که شیرپرکن در حالت عادی باید بسته باشد. در صورتی که شیرپرکن برای مدتی باز بماند آب زیادی داخل دستگاه تجمع میکند و در نهایت از شیر اطمینان و لولهی کوچک زیر دستگاه فوران میکند. ممکن است با مشاهدهی چنین صحنهای فکر کنید دستگاه منفجر شده است، اما چنین نیست و این فقط به دلیل تخلیهی آب اضافی که دمای بالایی نیز داشته میباشد.
برای اینکه در صورت نشتی آب از شیر اطمینان پکیج به وسایل منزل شما آسیب وارد نشود، بهتر است زیر لولهی شیر اطمینان پکیج یک سطل قرار دهید.
3. شرایط اتصال دودکش پکیج گلدیران
شرایط استاندارد نصب دودکش لازم است حتما رعایت شود. علاوه بر خطراتی که ممکن است اتصال غیراستاندارد دودکش داشته باشد، در بسیاری از موارد به دلیل اتصال اشتباه دودکش، نمیتوانید استفادهی درستی از پکیج داشته باشید و ممکن است دستگاه با نمایش کد خطای E3 به صفحهی ارورخاموش شود.
تکنسینها موظف هستند هنگام نصب دستگاه استانداردها را رعایت نمایند. اما اگر به هر علتی محل قرارگیری یا نوع دودکش را تغییر دادهاید، بهتر است به موارد زیر توجه نمایید. استانداردهای نصب دودکش شامل موارد زیادی میشود و اینجا فقط تعدادی از این اصول که میتوانید خودتان بررسی نمایید را اعلام میکنیم:
توجه به نوع دودکش پکیج
نوع دودکش مورد استفاده نباید آکاردئونی و از جنس گالوانیزه باشد. در صورتی که دودکش عایق شود استفاده از نوع گالوانیزه موردی ندارد.
توجه به قوانین اتصال دودکش در پکیجهای فندار و بدون فن
این بخش شامل استاندارهایی میشود که تکنسینهای نصب رعایت میکنند و در صورت نیاز به جابهجایی و یا نصب دودکش لازم است از کارشناسان نصب کمک بگیرید.
رعایت شیب مناسب قرارگیری دودکش پکیج
در صورتی که پکیج از نوع فندار است، در صورت اتصال دودکش به صورت افقی لازم است شیبی حدود 15 درجه به سمت پایین داشته باشد. برای پکیجهای بدون فن شیب به سمت بالا در نظر گرفته میشود.
4. استفاده از محافظ برق
به دلیل نوسانات ولتاژ برق، استفاده از محافظ برق ضروری است. در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه با استفاده از محافظ، دستگاه شما در مقابل مشکلات ولتاژ برق ایمن میشود، هنگام اختلال در عملکرد دستگاه به دلیل مشکل ولتاژ، شما متوجه این موضوع خواهید شد. برای مثال اگر فن پکیج به دلیل مشکل ولتاژ برق روشن نشود، دستگاه با نمایش خطای E3 خاموش خواهد شد.
محافظ برق گلدیران
5. توجه به آنتی فریز برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج گلدیران
یکی از مواردی که توجه به آن بسیار مهم است استفاده از پکیج در فصل سرد میباشد. با توجه به اینکه امروزه گاهی پکیجها در بالکن و فضای خارج منزل نصب میشود، در صورت خاموشی دستگاه و وجود آب داخل پکیج، ممکن است به دلیل یخزدگی، قطعات داخلی دستگاه ترک بخورد.
پکیجهای گلدیران عملکرد "آنتی فریز" دارد. در صورتی که شما آب، برق و گاز پکیج را قطع نکنید، حتی اگر داخل دستگاه آب وجود داشته باشد یخ نمیزند. زیرا عملکرد آنتی فریز از یخ زدگی جلوگیری میکند. در صورتی که مدت طولانی از پکیج استفاده نمیکنید بهتر است آب داخل آن را تخلیه نمایید.
داخل دستگاه پکیج قطعاتی وجود دارد که پس از مدتی به دلیل املاح آب رسوب میگیرد. ممکن است پس از مدتی فشار آب گرم کاهش یابد یا گرمای آب مصرفی و رادیاتورها به طور عادی تامین نشود. علاوه بر این فیلتر سختیگیر آب، سنسورها، پمپ ، مبدل و... لازم است هر چند وقت یک بار بازبینی شود. ما میتوانیم برای جلوگیری از ایرادات احتمالی در کنار شما باشیم و تعمیرگاههای مجاز گلدیران در سراسر ایران در دسترس شما هستند؛ بنابراین به شما توصیه میکنیم برای سرویس و تعمیر پکیج گلدیران از کارشناسان ما کمک بگیرید تا خرابی غیر منتظرهی دستگاه باعث ناراحتی شما نشود. همانطور که میدانید خرابی دستگاه پکیج عدم گرمایش آب مصرفی و حتی عدم گرمایش محیط را در فصل سرد در پی خواهد داشت و این برای هر مصرف کنندهای ناخوشایند است.
: SOURCE
نمایندگی پکیج گلدیران
https://www.lg.com/